Stockholm den 15 april 2013

Alla som springer Midnattsloppet kan nu starta sin egen välgörenhetskampanj

Midnattsloppet har tillsammans med startup-företaget Charity Storm och över 60 st välgörenhetsorganisationer gjort det möjligt för alla deltagare att med några få klick skapa sin egen välgörenhetsinsamling.

Ca 60 000 personer och 800 företag förbereder sig för att delta i Sveriges tre Midnattslopp - i Stockholm, Göteborg och Malmö. Skillnad i år är att de kan springa loppet för välgörenhet. Redan idag kan de på mindre än 2 min skapa sin egen insamlingssida genom att välja hur mycket pengar de siktar på att samla in och till vilken välgörenhetsorganisation de vill att pengarna ska gå. Sedan sprider de sidan på Facebook, Instagram, Twitter, Google+ och via mejl. Målet är att tillsammans samla in över en miljon kronor.

Charity Storm har skapat ett enkelt, personligt och roligt sätt att kunna bidra och göra skillnad. Detta är ett utmärkt sätt att göra Midnattsloppet till ett än mer spännande och unikt idrottsarrangemang, säger Midnattsloppets vd Göran Qvarfordt.

Hittills har Charity Storm varit en pilot (beta) som nu i samband med Midnattsloppets välgörenhetskampanj kommer börja marknadsföra sin tjänst.

Vi har jobbat kvällar och helger i över ett år med att ta fram koncept, designa och utveckla vår tjänst. Nu kan vi äntligen gå ut i en stor välgörenhetskampanj – och då med den bästa möjliga partnern vi kan tänka oss, säger Charity Storms medgrundare Adam Hasslert.

På Charity Storms webbplats kan vem som helst enkelt starta sin egen insamling när man springer ett lopp, fyller år, ska gifta sig eller för att man helt enkelt vill göra skillnad. Startup-företaget ser fram emot att arrangera fler välgörenhetskampanjer tillsammans med sportevenemang, välgörenhetsorganisationer och socialt ansvarstagande företag. För mer info om Midnattsloppets välgörenhetskampanj, besök: charitystorm.org/midnattsloppet

För ytterligare information kontakta:

Adam Hasslert, medgrundare Charity Storm, 070 432 1000, [email protected]
Göran Qvarfordt, vd Midnattsloppet, 073 358 31 11, [email protected]

Om Midnattsloppet

Midnattsloppet är ett av Sveriges största idrottsarrangemang och anordnas i år i Stockholm, Göteborg, Helsingfors och Malmö. Det som gör Midnattsloppen spännande och unikt är den sena starttiden, kringarrangemangen för deltagare och publik och framförallt stämningen och atmosfären som infinner sig en Midnattsloppskväll.

Om Charity Storm

Charity Storm är en startup som brinner för att hjälpa människor och hjälporganisationer att bidra till en bättre värld. 2012 blev Charity Storm finalist i Venture Cup Öst och vann Vinnova VINN NU som ett av Sverige mest spännande utvecklingsbolag.